Blogger Widgets

Friday, May 2, 2014

စစ္တုရင္ေယဘုယ်အႀကံျပဳခ်က္ (၁၀) ခ်က္



စစ္တုရင္ ေလ့က်င့္ခန္း

---အၾကံျပဳခ်က္ (၁၀) ခ်က္---
ဒီအခ်က္ (၁၀) ခ်က္္ကို စိတ္ထဲမွာ မွတ္ထားပါ။ ဒါဆိုရင္ ပထမဆံုးေသာ စစ္တု ရင္ကစားပြဲမွာေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္နည္းေတြနဲ႔ အႏုိင္ယူႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

၁။အလယ္ဗဟိုကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါ။
စစ္တုရင္အရုပ္ေတြ ေရြ ႔ဖို႔ ေနရာလိုပါတယ္။ အလယ္ဗဟိုေနရာဟာ ေရြ ႔ကြက္ ေတြကို ပိုၿပီး ေျပာင္းရျပင္ရလြယ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးပါတယ္။

၂။Bishop ေတြထက္အရင္ Knight မ်ားကို အသံုးျပဳပါ။
Knight မ်ားဟာ ေနာက္တန္းမွာရွိေနတဲ့ အျခားေသာ ကစားရုပ္မ်ားကို အကာ အကြယ္ မေပးႏုိင္ၾကပါ။

၃။Rook မ်ားထက္ ေရွးဦးစြာ Bishop မ်ားကို အသံုးျပဳပါ။
Bishop မ်ားရဲ့ အရွိန္အ၀ါေတြကို အေကာင္းဆံုးအသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔ ေထာင့္ျဖတ္လိုင္း ေတြကို ဖြင့္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေထာင့္ျဖတ္လိုင္းေတြဟာ  အဖြင့္ပိုင္းမွာ ရႈပ္ပြေနပါလိမ့္မယ္။

၄။ Queen ထက္ ေရွးဦးစြာ Rooks (Castles) မ်ားကို အသံုးျပဳပါ။
Rook မ်ားကို board ရဲ့အဆံုး (ေခ်ာင္ၾကားထဲ) မွာ ကန္႔သတ္ထားပါတယ္။ Queen ဟာ ရႈပ္ပြေနတဲ့ board ရဲ့အလယ္ပိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ရွိပါတယ္။

၅။Castling {(King ႏွင့္ Rooks ကို) ေနရာေျပာင္းျခင္း} ကိုေစာေစာလုပ္ပါ။
Board ရဲ့အလယ္ဗဟိုပိုင္းဆီကို Rook တစ္လံုးလံုး ေရာက္ရွိေစဖို႔ရယ္ King ကို ကာကြယ္ဖို႔ရယ္အတြက္ ေနရာေျပာင္းျခင္း (castling) က ကူညီပါတယ္။

၆။ကစားရုပ္မ်ားကို ကာကြယ္ပါ။
ၿပိဳင္ဘက္က ကစားရုပ္တစ္ခုခုကို ဖမ္းေတာ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီအေျပာင္းအလဲမွာ ကိုယ္က အႏိုင္ရဖို႔ (အသာရဖို႔) ေသခ်ာေအာင္ လုပ္ထားပါ။

၇။ကစားရုပ္မ်ားစြာျဖင့္ (တစ္ဖက္ႏွင့္) အလားတူ ေလးေထာင့္ကြက္ (square or four-sided areas) ကို တုိက္ခိုက္ပါ။
ေလးေထာင့္ကြက္တစ္ခုတည္းကိုပဲ တိုက္ခိုက္ႏုိင္တဲ့ ကစားရုပ္မ်ားစြာ သင့္မွာရွိ ေလေလ၊ ၿပိဳင္ဘက္မွာ အေျပာင္းအလဲကို အႏုိင္ယူဖို႔ ပံ့ပိုးရတဲ့ ကာကြယ္ကစား ရုပ္ မ်ားေလေလပါပဲ။ ဒါဟာ board ရဲ့အျခားေသာအစိတ္အပိုင္းမွာ သင့္အဖို႔ အဖြင့္ေတြကို ဖန္တီးေပးပါလိမ့္မယ္။

၈။ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာ ခြဆံုတိုက္ကြက္ (fork) ေတြကို အသံုးျပဳပါ။ (တစ္ကြက္တည္းေရႊ႕ရံုနဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ရဲ႕ ကစားရုပ္ ၂ ရုပ္၊ ၃ ရုပ္ကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တိုက္ခိုက္တာကို fork လို႔ ေျပာတာပါ။)
ဘယ္ကစားရုပ္ကို အဆံုးရႈံးခံမလဲဆိုတာကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ၿပိဳင္ဘက္ကို ဖိအားေတြ ေပးပါ။ (တစ္ရုပ္ေရႊ ႔တာနဲ႔ ႏွစ္ေနရာ၊ သံုးေနရာတို႔ကို တိုက္ခိုက္ထားတာမ်ိဳးပါ။)

၉။ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာ pin နဲ႔ skewer မ်ားကို အသံုးျပဳပါ။ (pin ဆိုတာ ၿပိဳင္ ဘက္ရဲ့ကစားရုပ္ကို လႈပ္မရ ေရႊ ႔မရေအာင္ ခ်ဳပ္ထားျခင္းမ်ိဳး၊ ေရႊ ႔ပစ္ရင္ King ကို check ဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ တန္းဖိုးျမင့္ကစားရုပ္ကို ဖမ္းဖို႔အခြင့္အေရး ရသြားမွာ။ တိုက္ရိုက္တိုက္ခိုက္ခံထားရတဲ့ ကစားရုပ္က တန္ဖိုးနည္းၿပီး အဲဒီကစားရုပ္ကို ေရႊ႕လိုက္ရင္ ပိုၿပီးတန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ကစားရုပ္ကို ရႏိုင္မယ့္အရာမ်ိဳးပါ။ skewer ဆိုတာလဲ pin နဲ႔ သိပ္ေတာ့ မကြာျခားလွပါဘူး။ သူကေတာ့ တိုက္ရိုက္တိုက္ခိုက္ခံထားရတဲ့ ကစားရုပ္က တန္ဖိုးႀကီးၿပီး အဲဒီကစားရုပ္ကို အစားမခံရဖို႔ ေရႊ႕လိုက္ရင္ တျခား တန္ဖိုးနည္းတဲ့ ကစားရုပ္ကို စားႏိုင္မယ့္ အေနအထားမ်ိဳးပါ။)
ဒီလိုမ်ိဳးလုပ္ၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ရဲ့ေရႊ ႔ကြက္ေတြကို ကန္႔သတ္ထားလိုက္ပါ။

၁၀။ေရႊ ႔ကြက္တိုင္းျဖင့္ သင့္ရဲ့ နည္းဗ်ဴဟာကို ဖန္တီးမြမ္းမံပါ။
သင့္ရဲ့နည္းဗ်ဴဟာတစ္ခုလံုးကို ကူညီမယ့္ ေရႊ ႔ကြက္ေတြကို အၿမဲတမ္းရွာေဖြပါ၊ လတ္တေလာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအတြက္မွ်သာ မၾကည့္ပါႏွင့္။

Kasparov Chessmate ထဲကေန အဆင္ေျပသလိုေလး ျပန္ေရးထားတာပါခင္ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...